Cztery rzeczy, których możesz nauczyć się o modzie z TikToka
TikTok to aplikacja, która szturmem zdobyła uznanie milionów użytkowników sieci na całym świecie. W ten sposób platforma szybko stała się poważną konkurencją dla takich gigantów, jak chociażby Instagram. W odróżnieniu od tego ostatniego TikTok jest też inkluzywny i naprawdę zróżnicowany.
Bez wątpienia śledzenie modowych trendów na TikToku jest cennym źródłem wiedzy i inspiracji. Czego w takim razie możesz się nauczyć z tej popularnej platformy społecznościowej?
Czego możesz nauczyć się o modzie z TikToka?
1. Zróżnicowanie
Jak wspominaliśmy, chińska aplikacja odznacza się ogromnym zróżnicowaniem, jest także inkluzywna. Co to oznacza? Znajdziesz tutaj najróżniejsze trendy, różne stylistyki, a oprócz tego mnóstwo naprawdę oryginalnych influencerów.
Pierwsza lekcja: nowoczesna moda jest o wiele bardziej zróżnicowana, niż to, co możesz zobaczyć na okładkach czasopism typu Vogue czy nawet na Instagramie.
2. Moda TikToku to przede wszystkim wyobraźnia
Branża fashion kojarzy się przede wszystkim z precyzyjnie określonych trendami. Być modnym oznacza de facto kopiować wygórowane standardy prezentowane na łamach prestiżowych czasopism oraz pokazach mody.
W jaki sposób na tym tle wyróżnia się Tik Tok? Zamiast z góry ustalonych stylistyk mamy tutaj do czynienia raczej z modą, która stanowi dzieło twórczej wyobraźni i przejaw oryginalności korzystających z tego medium influencerów. To jednak jeszcze nie wszystko.
3. Inspiracje zamiast naśladowania trendów
Na TikToku znajdziesz prawdziwy miks rozmaitych trendów pochodzących z najróżniejszych krajów i kręgów kulturowych. Często pozwala to na kreowanie stylów zupełnie nieoczekiwanych, a jednocześnie pobudzających inwencję.
TikTok nie nauczy cię, jak naśladować innych. Platforma raczej uświadamia, że moda ostatecznie jest sztuką, a każda sztuka wymaga wyobraźni. Z czasem możesz więc wyrobić sobie swój własny, zupełnie unikatowy styl.
4. Na TikToku jest obecna także moda wysoka
To prawda, że chińska aplikacja stawia na inkluzywność, różnorodność oraz inwencję. Czy jednak oznacza to, że najbardziej cenieni projektanci unikają TikToka jak ognia? Wręcz przeciwnie! Swoje profile na portalu mają między innymi takie niekwestionowane ikony świata mody, jak Jacquemus, Cara Delevingne, Kaia Gerber, Chriselle Lim czy Olivier Rousteing.
Oczywiście, międzynarodowy sukces TikToka nie mógł ujść uwadze wielkim, modowym gigantom. Nawet jeśli z początku najbardziej prestiżowe firmy traktowały to medium z dystansem, sytuacja ta zmieniła się o 180 stopni.
Najbardziej dobitnym (i zachwycającym) dowodem jest seria artystycznych klipów stworzona specjalnie dla TikToka przez markę Ralph Lauren. Wyraźnie też widać, że modowi giganci nie tylko są obecni na TikToku, ale także czerpią z niego inspirację.
Bezpieczeństwo na TikToku
Każda aplikacja wymaga umiejętnego stosowania odpowiednich zabezpieczeń, również TikTok. Aplikację już kilka razy oskarżano o poważne uchybienia w zakresie bezpieczeństwa użytkowników. Gromadzenie szczegółowych danych to jedno. Na TikToku zdarzały się także przejęcia kont przez hakerów, śledzenie użytkowników czy wycieki informacji osobowych.
Ponadto, aplikacja jest niesamowicie popularna, zwłaszcza u osób w wieku 13-14 lat. Nawet jeżeli sam nie korzystasz z TikToka, może to robić twoje dziecko lub młodsze rodzeństwo.
Jak zatem zadbać o bezpieczeństwo na TikToku? Podstawa to dobry, darmowy VPN: w ten sposób hakerom będzie o wiele trudniej śledzić aktywność użytkownika. Warto pomyśleć też o menedżerze haseł. Konieczne będą także efektywny antywirus i zapora ogniowa.
Tekst zewnętrzny