Szykują się spore zmiany w Zarze. Koniec z dotychczasowym wizerunkiem, to może odbić się na cenach
Zakupy w Zarze już wkrótce mogą okazać się zbyt obciążające dla portfeli milionów Polek, które do tej pory ubierały się w sklepach popularnej marki. Nowa właścicielka sieci zamierza wprowadzić zmiany, które nadadzą wyższy prestiż produktom sklepu.
Zara znana była do tej pory z tzw. szybkiej mody, dostępnej dla dużej części klientów ze względu na niewysokie ceny. Te już wkrótce mogą się zmienić i to nie z powodu trwającego kryzysu gospodarczego.
Zara wchodzi na wyższy poziom
Zara cieszy się popularnością wśród milionów Polek. Jeden z najpopularniejszych sklepów marki Inditex, odpowiedzialnej również za sieci Stradivarius, Bershka, czy Oysho, ma swoje punkty w ok. 42 lokalizacjach w kraju.
Klienci cenią odzież sygnowaną nazwą firmy, przede wszystkim ze względu na stosunkowo wysoką jakość względem przystępnej dla tzw. średniozamożnej klienteli ceny. W sklepach znajdziemy zarówno casualowe stroje, jak i bardziej eleganckie i stonowane ubrania - dla kobiet, mężczyzn i dzieci.
Wiele wskazuje na to, że wkrótce może się to jednak zmienić. Wszystko za sprawą polityki prowadzonej przez nową prezes Inditexu, która przejęła przedsiębiorstwo po swoim ojcu, Amancio Ortedze.
Mąż zdecydował się na przykry krok. Brakowało na spłatę kredytu, więc "sprzedał" żonęRewolucja w Zarze?
Marta Ortega Pérez, która zarządza Inditexem od kwietnia ubiegłego roku, zdążyła wprowadzić w firmie wiele znaczących zmian. Według medialnych doniesień te najważniejsze mają jednak dopiero nadejść i dotyczą m.in. Zary.
Businessinsider informuje, że właścicielka koncernu nie chce, by marka była w przyszłości postrzegana jako sieciówka, dostępna dla właścicieli średnich portfeli. Przeciwnie, zamierza dążyć do tego, by jej nazwa kojarzyła się z produktami premium.
Idą zmiany w Zarze
W jaki sposób Marta Ortega Pérez zamierza osiągnąć swój cel? Przekonać można się chociażby po cenach, które w ostatnim czasie poszły w górę. Wiele wskazuje na to, że nie jest to wynikiem kryzysu gospodarczego, a celowego działania nadającego marce prestiżu.
Czy już wkrótce zakupy w Zarze będą dla dużej części Polek i Polaków zbyt drogie? Warto zaznaczyć, że przemiana firmy to długotrwały proces, ale należy się spodziewać, że rozwój sklepu będzie można zauważyć gołym okiem już wkrótce.
Zobacz zdjęcia:
Źródło: businessinsider.com.pl