Wyszukaj w serwisie
newsy tylko u nas foto telewizja kobieta quizy
Swiatgwiazd.pl > Plotki > UOKiK zabiera się za nieuczciwy sponsoring. Polskie gwiazdy w tarapatach
Aleksander Goldman
Aleksander Goldman 24.03.2022 09:38

UOKiK zabiera się za nieuczciwy sponsoring. Polskie gwiazdy w tarapatach

Małgorzata Rozenek
fot. TRICOLORS / East News

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekazał mediom niezwykłe wieści – kierowana przez niego placówka ma bowiem zająć się nieuczciwymi praktykami wśród celebrytów. Chodzi o publikowane (głównie na Instagramie) sponsorowane posty, pod którymi trudno zauważyć odpowiednie oznaczenia. Mimo że większość gwiazd zaczęła praktykować znakowanie postów, niektórym kwestia ta umknęła. Do ogólnie obowiązujących zasad nie stosuje się między innymi Perfekcyjna Pani Domu – Małgorzata Rozenek-Majdan.

UOKiK walczy z zachowaniami polskich celebrytów

Tomasz Chróstny, prezes – zajmującego się między innymi nieuczciwymi praktykami – Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o nowo podjętej akcji, która ma na celu ukrócenie samowolki w środowisku polskiego show-biznesu.

– Brylujący w social mediach influencerzy mają ogromny wpływ na internautów, szczególnie młodych. Jeśli zachwalają jakiś produkt, jest duża szansa, że fani będą chcieli ich naśladować i go kupić. Sytuacja gdy influencer otrzymał za swój wpis wynagrodzenie, ale sprawia wrażenie, że dzieli się prywatną opinią, jest zwyczajnie nieuczciwa – powiedział.

Dodał również, że zapłata za promocję niekoniecznie musi być wypłacana w ogólnie przyjętej, pieniężnej formie.

– Sponsoring należy przy tym rozumieć szeroko, zapłatą nie muszą być pieniądze, może to być inna korzyść na przykład wycieczka, testowanie luksusowych produktów. O wszystkich tego typu sytuacjach czytelnicy, słuchacze czy widzowie powinni być wyraźnie poinformowani – dodał.

Znaczna część polskich celebrytów zaczęła się tym samym stosować do wytycznych, pragnąć jednocześnie uniknąć nawet milionowych kar, grożących za nieuczciwość w kwestii promowania produktów.

– Nie wiem, czy kiedykolwiek Wam mówiłam, ale jestem smakoszką kawy. To miłość, która zrodziła się we Włoszech. To tam polubiłam małą czarną #współpraca #materiałsponsorowany – napisała na Instagramie Agnieszka Kaczorowska, ogólnie znana z promowania wielu marek i produktów.

"Lokowanie produktu" – przyznała zaś szczerze Magda Gessler.

Nie wszystkie gwiazdy mają jednak zamiar zwracać uwagę na przedstawione kwestie. Ostatnio zapomniała o tym bowiem Małgorzata Rozenek-Majdan, promując jedną z popularnych sieci internetowych.

– A teraz w Plusie każdy może wybrać swoje wszystko, bo 5G jest w każdym abonamencie. Ty rządzisz! – napisała, nie oznaczając jednak posta znakiem, który mógłby sugerować płatną współpracę.

Myślicie, że celebryto rzeczywiście należą się aż tak wysokie kary?

Źródło: Jastrząb Post

Artykuły polecane przez redakcję Świat Gwiazd:

1. Ewa Krawczyk przeszła samą siebie, Krzysztof Junior nigdy jej tego nie zapomni 2. Monika Richardson nagle przekazała smutne informacje o swoim synu. Niestety, nie udało się 3. Ujawniono latami skrywaną przez Agatę Dudę tajemnicę. Wolałaby o tym zapomnieć

Jeżeli chcesz się podzielić informacjami na temat gwiazd i nowinek ze świata show-biznesu koniecznie napisz do nas na adres: [email protected].