Gigant likwiduje swoje sklepy. Konkurencja Rossmanna zamknęła już 22 punkty
Popularna sieć zamyka sklepy. W krótkim czasie już zamknęła 22 punkty, ale na tym nie kończy. Konkurencja Rossmanna przenosi się do online'u.
Ilu Polaków kupuje kosmetyki w drogeriach?
Jak wynika z badań rynku, Polacy najczęściej kupują kosmetyki w drogeriach. Aż 57% ankietowanych najczęściej kupuje w nich szampony i kremy.
Na drugim miejscu plasują się sklepy internetowe, z których korzysta 23%. Pozostałe 18% do zakupów kosmetycznych wybiera hipermarkety. Jest też 1% osób, które stawia na naturalne, domowej roboty produkty do ciała.
Te kosmetyki nie powinny istnieć. Lepiej je omijaj w drogerii Tego nie kupuj w Rossmannie! Pięć rzeczy, jakich lepiej unikaćCiężka sytuacja finansowa wielu sklepów
Problemy finansowe dotykają nie tylko sklepów odzieżowych, ale i drogerii. Branża kosmetyczna świetnie sobie radziła nawet podczas pandemii, jednak z powodu zmiany modelu zakupowego i większego zainteresowania zakupami online, drogerie również zaczęły się borykać z kłopotami finansowymi i zaczęły zamykać nierentowne placówki.
Ulubionymi drogeriami Polaków są Rossmann, Hebe i Super-Pharm. Jednak inflacja daje w kość nie tylko klientom, ale i branży handlowej. Z danych Dun&Bradstreet wynika, że w 2022 roku na polskim rynku było ponad 6 tysięcy drogerii, to o 150 mniej niż w 2021 roku.
Natura zamyka swoje drogerie
Drogerie Natura to obok Rossmana i Hebe najpopularniejsze drogerie w Polsce. Marka od dłuższego czasu przechodzi kryzys finansowy, przez co zaczęła zamykać swoje nierentowne placówki. Końcem roku Drogerie Natura miały 252 sklepy, a teraz już tylko 230 – jak podaje portal dlahandlu.pl, czyli w krótkim czasie zamknęły się 22 placówki. Jednak to nie koniec likwidacji punktów tej drogerii.
W związku z podjętą w 2022 roku decyzją o zrewidowaniu portfela drogerii pod kątem możliwości trwałego generowania pozytywnego wyniku, w roku 2023 kontynuowano plan likwidacji sklepów nierentownych. W zakresie pozostałej sieci sprzedaży spółka prowadziła działania zmierzające do poprawy rentowności obecnego portfolio. Spółka planuje kontynuować takie działania w okresach przyszłych – czytamy w sprawozdaniu firmy.
Jedną z najbardziej popularnych drogerii Natura był sklep przy metrze w centrum Warszawy, który w 2016 roku przeszedł duży remont, jednak teraz już i tej drogerii nie ma.
- Decyzja o zamknięciu drogerii Natura zlokalizowanej przy stacji Metro Centrum w Warszawie była dla nas bardzo trudna i długo odwlekaliśmy ją w czasie. Do jej podjęcia zmusiły nas jednak rosnące z roku na rok stawki czynszu oraz brak możliwości renegocjacji z wynajmującym warunków najmu lokalu. Aktualnie jesteśmy w trakcie poszukiwań nowej, równie atrakcyjnej lokalizacji dla drogerii, do której zaprosimy nasze klientki i klientów. Mamy nadzieję, że już w niedalekiej przyszłości będziemy mogli poinformować o jej otwarciu - powiedział dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl, Edward Komendacki, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych spółki Natura.