Burza o wyniki w "PnŚ". Gwiazdy próbują zamydlić oczy widzom. "Wy tak na serio?"
Nowa ekipa “Pytania na śniadanie” chwali się wzrostem oglądalności. Ale czy słusznie? Sprawdziliśmy, czy rzeczywiście są powody do radości. Widzowie piszą o manipulacji.
"Pytanie na śniadanie" chwali się wzrostem oglądalności
Po zmianie władz w TVP w programie “Pytanie na śniadanie” nie został nikt ze starej ekipy. Nowy skład prowadzących ma spore problemy. Wielu widzów krytykuje ich w sieci, a nowa szefowa mierzy się z potężną krytyką. Teraz jednak Robert Stockinger i Joanna Górska triumfalnie ogłosili dobre wiadomości. Zacytowali artykuł TVP Info, mówiący o wzroście oglądalności “PnŚ”.
Początek bieżącego miesiąca to także zauważalny wzrost zarówno widowni, jak i udziałów porannego formatu Dwójki. Wczorajsze „Pytanie na śniadanie” oglądało blisko 400 tys. osób, co przełożyło się na udział w paśmie na poziomie ponad 10 proc. – to wyniki wyższe od analogicznego wydania w zeszłym roku – czytamy na TVP Info.
Poza tym w tekście znalazła się informacja, że wzrost nastąpił też w grupie komercyjnej.
W porównaniu z poprzednim miesiącem program wybiera więcej widzów nie tylko w grupie 4+, ale także w grupach komercyjnych. Rosną też udziały programu – na przełomie czerwca i lipca format odnotował w grupie 4+ udziały na poziomie prawie 8 procent – brzmi treść newsa.
Nowi prowadzący triumfują.
Dobre wieści z rana, dziękujemy! – napisał Robert Stockinger.
Udostępnił wpis Joanny Górskiej, także odnoszącej się do artykułu o rosnącej oglądalności “PnŚ”.
Jeny, jak to cieszy. To był dobry poniedziałek – ogłosiła Górska na Instagramie.
Ale czy stacja rzeczywiście ma powody do radości? W końcu od marca “PnŚ” stale zaliczało wielki spadek widzów. Skąd zatem te nagłe zmiany? Wyjaśnienie tej zagadki jest bardzo proste.
Kurzajewski odszedł z TVP. Nie do wiary, co się dzieje w komentarzach Ciarki żenady widzów "DDTVN"Jaką oglądalność ma teraz "Pytanie na śniadanie", a jaką "DDTVN"?
W śniadaniowym programie TVP oglądalność w ostatnich miesiącach zaliczyła gigantyczne spadki w porównaniu z analogicznymi miesiącami w roku ubiegłym. Program stracił ponad 100 tysięcy widzów względem czasów, gdy kierowała nim Joanna Kurska. Wszystko raportował portal Wirtualne Media.
Według danych, w marcu “PnŚ” zanotowało spadek widowni aż o 127 tysięcy widzów. W porównaniu – “DDTVN” straciło tylko 21 tysięcy i minimalnie wyprzedziło konkurenta pod względem oglądalności.
Podobnie było w kwietniu. “Dzień dobry TVN” miał więcej widzów niż “PnŚ”, które straciło 118 tysięcy widzów, w porównaniu z kwietniem 2023. Nieco mniejsza, ale równie zauważalna różnica pojawiła się w maju: było to 111 tysięcy oglądających. Także wtedy “DDTVN” miało najwięcej widzów wśród programów porannych w dużych telewizjach.
Obecnie, w wakacje, w tygodniu nie ma “Dzień dobry TVN”. Tymczasem na Instagramie “Pytanie na śniadanie” pochwaliło się wynikami właśnie z poniedziałku, czyli dnia, kiedy nie było żadnej konkurencji. Sprawdziliśmy, jak sprawa wygląda w weekend, kiedy jest “Dzień dobry wakacje”. Nie jest wesoło! “Pytanie na śniadanie” przegrało w oba dni we wszystkich grupach!
Oglądalność "PnŚ" i "Dzień dobry TVN" w lipcu: reakcje
Obecnie widzowie TVN tylko w weekendy mogą oglądać wydania śniadaniówki, o nazwie “Dzień dobry wakacje”. Sprawdziliśmy zatem, bazując na danych upublicznionych przez Nielsen Audience Measurement, jak wyglądały dane oglądalności “DDTVN” i “PnŚ” w miniony weekend, czyli 6 i 7 lipca 2024.
W sobotę 6 lipca w grupie ogólnej śniadaniówka TVP mogła liczyć na 282 tysiące widzów (6,9% udziału w rynku telewizyjnym). Tego samego dnia poranny program TVN przyciągnął 439 tysięcy osób (7,8% udziału). Jeszcze większa różnica była widoczna w grupie komercyjnej:
- “PNŚ” – 5,6% (116 tysięcy widzów)
- "DDTVN” – 9,5% (218 tysięcy widzów)
Całkiem podobnie wyglądało to w niedzielę 7 lipca. Zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej, śniadaniówka TVN delikatnie wyprzedzała konkurenta z TVP. W grupie ogólnej wyniki wyglądały następująco:
- “PNŚ” 6,4% (360 tysięcy widzów)
- "DD” 6,7% (403 tysiące widzów)
A w grupie komercyjnej wynosiły:
- "PNŚ” 5,2% (146 tysiące widzów)
- "DDTVN” 8,6% (260 tysięcy widzów)
Na facebookowym profilu “Pytania na śniadanie” pojawił się wpis od produkcji, ze wspomnianym artykułem z TVP Info, z podziękowaniami dla widowni. Niestety widzowie zareagowali ostro, wytykając twórcom manipulację. W komentarzach wrze.
- Wy tak serio?
- Tyle was oglądało, bo nie ma teraz DDTVN, a wy jesteście takim programem zastępczym w obecnej chwili. W którym i tak się nic nie zmieniło, dalej sztywno to wszystko wygląda, jakby na siłę robione.
- Ciekawa jestem, ile było ludzi, jak byli inni prowadzący?
- Odebraliście nam wspaniałych prowadzących z poczuciem humoru. Oglądając, czułam się jak w domu. Zabraliście nam nawet to.
- Kto wam uwierzy?
- Myślę, że wzrost oglądalności spowodowany jest tym, że nie ma Dzień dobry TVN.
- Zainteresowaniem to się cieszył kiedyś.
- Bo nie na innych śniadaniówek.
- Bo z kim tu rywalizować? – piszą internauci.
A wy jaki program poranny lubicie najbardziej?
Źródło: Wirtualna Polska, TVP Info