Wyszukaj w serwisie
newsy tylko u nas foto telewizja lifestyle quizy
Swiatgwiazd.pl > Telewizja > Burza o wyniki w "PnŚ". Gwiazdy próbują zamydlić oczy widzom. "Wy tak na serio?"
Katarzyna Derda
Katarzyna Derda 10.07.2024 20:14

Burza o wyniki w "PnŚ". Gwiazdy próbują zamydlić oczy widzom. "Wy tak na serio?"

DDTVN, Pytanie na śniadanie
fot. KAPiF

Nowa ekipa “Pytania na śniadanie” chwali się wzrostem oglądalności. Ale czy słusznie? Sprawdziliśmy, czy rzeczywiście są powody do radości. Widzowie piszą o manipulacji.

"Pytanie na śniadanie" chwali się wzrostem oglądalności

Po zmianie władz w TVP w programie “Pytanie na śniadanie” nie został nikt ze starej ekipy. Nowy skład prowadzących ma spore problemy. Wielu widzów krytykuje ich w sieci, a nowa szefowa mierzy się z potężną krytyką. Teraz jednak Robert Stockinger i Joanna Górska triumfalnie ogłosili dobre wiadomości. Zacytowali artykuł TVP Info, mówiący o wzroście oglądalności “PnŚ”.

Początek bieżącego miesiąca to także zauważalny wzrost zarówno widowni, jak i udziałów porannego formatu Dwójki. Wczorajsze „Pytanie na śniadanie” oglądało blisko 400 tys. osób, co przełożyło się na udział w paśmie na poziomie ponad 10 proc. – to wyniki wyższe od analogicznego wydania w zeszłym roku – czytamy na TVP Info.

Poza tym w tekście znalazła się informacja, że wzrost nastąpił też w grupie komercyjnej.

W porównaniu z poprzednim miesiącem program wybiera więcej widzów nie tylko w grupie 4+, ale także w grupach komercyjnych. Rosną też udziały programu – na przełomie czerwca i lipca format odnotował w grupie 4+ udziały na poziomie prawie 8 procent – brzmi treść newsa.

Nowi prowadzący triumfują.

Dobre wieści z rana, dziękujemy! – napisał Robert Stockinger.

Udostępnił wpis Joanny Górskiej, także odnoszącej się do artykułu o rosnącej oglądalności “PnŚ”.

Jeny, jak to cieszy. To był dobry poniedziałek – ogłosiła Górska na Instagramie.

Ale czy stacja rzeczywiście ma powody do radości? W końcu od marca “PnŚ” stale zaliczało wielki spadek widzów. Skąd zatem te nagłe zmiany? Wyjaśnienie tej zagadki jest bardzo proste.

Kurzajewski odszedł z TVP. Nie do wiary, co się dzieje w komentarzach Ciarki żenady widzów "DDTVN"

Jaką oglądalność ma teraz "Pytanie na śniadanie", a jaką "DDTVN"?

W śniadaniowym programie TVP oglądalność w ostatnich miesiącach zaliczyła gigantyczne spadki w porównaniu z analogicznymi miesiącami w roku ubiegłym. Program stracił ponad 100 tysięcy widzów względem czasów, gdy kierowała nim Joanna Kurska. Wszystko raportował portal Wirtualne Media. 

Według danych, w marcu “PnŚ” zanotowało spadek widowni aż o 127 tysięcy widzów. W porównaniu – “DDTVN” straciło tylko 21 tysięcy i minimalnie wyprzedziło konkurenta pod względem oglądalności.

Podobnie było w kwietniu. “Dzień dobry TVN” miał więcej widzów niż “PnŚ”, które straciło 118 tysięcy widzów, w porównaniu z kwietniem 2023. Nieco mniejsza, ale równie zauważalna różnica pojawiła się w maju: było to 111 tysięcy oglądających. Także wtedy “DDTVN” miało najwięcej widzów wśród programów porannych w dużych telewizjach.

Obecnie, w wakacje, w tygodniu nie ma “Dzień dobry TVN”. Tymczasem na Instagramie “Pytanie na śniadanie” pochwaliło się wynikami właśnie z poniedziałku, czyli dnia, kiedy nie było żadnej konkurencji. Sprawdziliśmy, jak sprawa wygląda w weekend, kiedy jest “Dzień dobry wakacje”. Nie jest wesoło! “Pytanie na śniadanie” przegrało w oba dni we wszystkich grupach!

Oglądalność "PnŚ" i "Dzień dobry TVN" w lipcu: reakcje

Obecnie widzowie TVN tylko w weekendy mogą oglądać wydania śniadaniówki, o nazwie “Dzień dobry wakacje”. Sprawdziliśmy zatem, bazując na danych upublicznionych przez Nielsen Audience Measurement, jak wyglądały dane oglądalności “DDTVN” i “PnŚ” w miniony weekend, czyli 6 i 7 lipca 2024.

W sobotę 6 lipca w grupie ogólnej śniadaniówka TVP mogła liczyć na 282 tysiące widzów (6,9% udziału w rynku telewizyjnym). Tego samego dnia poranny program TVN przyciągnął 439 tysięcy osób (7,8% udziału). Jeszcze większa różnica była widoczna w grupie komercyjnej:

  • “PNŚ” – 5,6% (116 tysięcy widzów)
  • "DDTVN” – 9,5% (218 tysięcy widzów)

Całkiem podobnie wyglądało to w niedzielę 7 lipca. Zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej, śniadaniówka TVN delikatnie wyprzedzała konkurenta z TVP. W grupie ogólnej wyniki wyglądały następująco:

  • “PNŚ” 6,4% (360 tysięcy widzów)
  • "DD” 6,7% (403 tysiące widzów)

A w grupie komercyjnej wynosiły:

  • "PNŚ” 5,2% (146 tysiące widzów)
  • "DDTVN” 8,6% (260 tysięcy widzów)

Na facebookowym profilu “Pytania na śniadanie” pojawił się wpis od produkcji, ze wspomnianym artykułem z TVP Info, z podziękowaniami dla widowni. Niestety widzowie zareagowali ostro, wytykając twórcom manipulację. W komentarzach wrze.

  • Wy tak serio?
  • Tyle was oglądało, bo nie ma teraz DDTVN, a wy jesteście takim programem zastępczym w obecnej chwili. W którym i tak się nic nie zmieniło, dalej sztywno to wszystko wygląda, jakby na siłę robione.
  • Ciekawa jestem, ile było ludzi, jak byli inni prowadzący?
  • Odebraliście nam wspaniałych prowadzących z poczuciem humoru. Oglądając, czułam się jak w domu. Zabraliście nam nawet to.
  • Kto wam uwierzy?
  • Myślę, że wzrost oglądalności spowodowany jest tym, że nie ma Dzień dobry TVN.
  • Zainteresowaniem to się cieszył kiedyś.
  • Bo nie na innych śniadaniówek.
  • Bo z kim tu rywalizować? – piszą internauci.

A wy jaki program poranny lubicie najbardziej?

Pytanie na śniadanie, oglądalność, wyniki Dzień dobry TVN, manipulacja
Robert Stockinger o oglądalności “PnŚ”, fot. IG @rob_stocky
Pytanie na śniadanie, oglądalność, wyniki Dzień dobry TVN, manipulacja
Joanna Górska o oglądalności “PnŚ”, fot. IG @joanna__gorska
Pytanie na śniadanie, oglądalność, wyniki Dzień dobry TVN, manipulacja
Nowa ekipa “Pytania na śniadanie”, fot. KAPiF

Źródło: Wirtualna Polska, TVP Info

Powiązane
Eurowizja junior 2024, fot. Instagram
Co wiesz o Konkursie Piosenki Eurowizji Junior? Każdy miłośnik konkursu musi znać odpowiedzi na te pytania