Stylowa sukienka teraz w Lidlu. Kosztuje niewiele, a przypomina kultową kreację Chanel
Lidl dołącza do Partenonu marek modowych, które wykorzystały jeden z najbardziej znaczących globalnie wzorów. Na stronie internetowej pojawiła się sukienka, pojawiająca się na wybiegach między innymi Chanel. Sami sprawdźcie, o jaki model chodzi!
Najpopularniejszy wzór w modzie
Każdy kojarzy charakterystyczny dzianinowy splot czarnego z białym . Każdy jest w stanie błyskawicznie stwierdzić, że to flagowy wzór domu mody Chanel . A może Balmain ? Nie, jednak Dior, czyż nie pojawia się na perfumach Miss Dior? A co z Alexandrem McQueenem podczas jesiennego pokazu 2009 ” Horn of Plenty ”? Cóż, odpowiedzi jest wiele, każda wydaje się poprawna, ale która firma tak naprawdę rozpoczęła houndstooth ?
Okazuje się, że pepitka (tak, ten wzór się tak nazywa po polsku) jest starsza nawet od najbardziej długowiecznych domów mody. Jak większość tkanin wełnianych powstała w Szkocji . Zwykle szkockie tkaniny były związane z arystokracją — Mackenzies, Macintoshes, Andrews i inne klany miały swój własny ekskluzywny tartan . Nie wykazano, że houndstooth należy do jakiejkolwiek konkretnej rodziny, ale uważa się, że został stworzony przez osoby nienależące do żadnego klanu . Pochodzący z okresu między 360 r. p.n.e. a 100 r. n.e. powstał na szkockich nizinach w pobliżu granicy anglosaskiej, dlatego też nazywany jest również Border Tartan .
Według "The Costume of Scotland" autorstwa Johna Telfera Dunbara był on noszony przez szkockich pasterzy dla ochrony , ponieważ z daleka kolory wzoru mieszają się ze sobą, sprawiając, że postać wydaje się odległa. Starożytny i bardzo szykowny kamuflaż !
Czym jest pepitka?
Krata houndstooth to dwukolorowy wzór tekstylny. Na początku była to tkanina wełniana, na której potrzeby tkano białą wełnę owczą dla jaśniejszych nitek i ciemniejszą wełnę dla kontrastujących czarnych, zwykle z naturalnie barwionej wełny lub po prostu z czarnej owcy. Wykonany jest z naprzemiennych pasm czterech ciemnych i czterech jasnych nici zarówno w osnowie, jak i wątku — dwie nad i dwie pod osnową tworzą rodzaj złamanej kratki lub postrzępionego kształtu, nadając tkaninie jej nazwę.
Z pepitką stało się to samo co z paskami marynarzy — wzór zaczął pojawiać się jako sposób na odświeżenie stylu przez klasę wyższą . W latach 30. XX wieku motyw został zaadaptowany przez bogatych. Podczas letniego pokazu haute couture w 1948 roku Christian Dior jako jeden z pierwszych pokazał współczesną wersję houndstooth . Tak bardzo pokochał symbolikę tego wzoru, że jego pierwszy zapach został zapakowany w dwukolorowy wzór, aby podkreślić dualizm perfum Miss Dior . W latach 60. pepitka powróciła do UK w formie trendu, który później rozsławiła Księżna Diana . Od tamtej pory houndstooth jest stale widziany na pokazach mody , a każda firma zdążyła już stworzyć swoją interpretację, włącznie z gwiazdami takimi jak Beyoncé czy Lady Gaga. Jej wielkimi fanami są Oscar de La Renta, David Koma . Wykorzystywano ją w Moschino, Ralphie Laurenie, Ninie Ricci, Versace czy choćby Gucci .
Sukienka w stylu Chanel, Balmain i Dior w Lidlu
Pepitka na przestrzeni lat stała się synonimem charakteru i stylu , ale także podkreśla klasyczne wartości wielu domów mody. W ostatnim czasie Lidl dodał do swojej oferty dzianinową sukienkę właśnie w tym wzorze. Sukienka składa się w 75% z poliakrylu, w 22% z poliestru i w 3% z elastanu.
Ma okrągły dekolt i obniżoną linię ramion , dzięki czemu staje się wygodna i nie opina klatki piersiowej. Swobodny krój sprawia, że nada się zarówno na co dzień, jak i podczas bardziej oficjalnych sytuacji. Występuje w rozmiarach między XS do L . Kupimy ją stacjonarnie lub w sklepie online za 64,90 zł.