Tak reklamują szampon dla kobiet w muzułmańskim kraju. Przygotujcie się na szok
Jak reklamowany jest szampon dla kobiet w muzułmańskim kraju? Do sieci trafił spot, który wywołał szok wśród polskich internautów.
Kultura muzułmańska
Strój, makijaż i włosy mają swoje wytyczne w kulturze muzumłańskiej. W tradycyjnym kobiecym stroju nosi się takie nakrycia głowy jak: szajla, hidżab, al-amira, chimar, czador, nikab i burka. Szajla to chusta, która zakrywa głowę, ale nieco też odkrywa włosy i jest narzucona na ramię.
Skoro kobiety muszą zakrywać swoje piękne włosy, to jak w takim razie wyglądają reklamy kosmetyków do ich pielęgnacji? Zastanawialiście się nad tym?
Cechy dobrej reklamy
Dobra reklama, to taka, która pokazuje maksymalne możliwości produktu. Dodatkowo idealny sport cechują prostota przekazu i formy. Reklama powinna być angażująca, zaskakująca i wiarygodna, by wzbudzić zaufanie klienta. Kluczowe jest zaprezentowanie maksymalnych możliwości stosowanego kosmetyku.
Ale co gdy w reklamie nie widać efektu kosmetyku? Czy to nadal dobra reklama? Naszym zdaniem nie. Bo to trochę tak jak przysłowiowe “smakowanie cukierka przez papierek”.
Reklama szamponu dla kobiet w kraju muzułmańskim
Reklama szamponu w kraju muzułmańskim właśnie przypomina nam to powyższe przysłowie. Patrząc na tę reklamę, jesteśmy mocno zszokowani jak to wygląda. Bo mycie włosów przez szajlę wywołuje szok.
Wyznawcy islamu za intymne uważają nie tylko piersi, pośladki czy genitalia, ale też na przykład włosy. Stąd w tej kulturze przyjął się zwyczaj ich zakrywania ze względu na „przyciąganie męskich spojrzeń” i ich „powabny charakter”. Ma to również przełożenie na sposób reklamowania szamponów i innych środków do włosów.
Poniższy spot, z perspektywy większości Polaków, zadziwia, na co wskazują komentarze w mediach społecznościowych.
- Żeby się jakiś chłop nie obudził mokry, bo zobaczył włosy.
- To chyba reklama do proszku do prania.
- Religia to narzędzie do manipulowania ludźmi. Każdy, kto zna historię trochę bardziej, podpisze się pod tym.
- Mogli by pokazać jeszcze coś do stylizacji.
Poniżej spot, który w krajach muzułmańskich nie wywołuje żadnej sensacji.