Nawilżające dzieła sztuki – ilustratorka Magda Pilaczyńska autorką designerskich opakowań balsamów Kabos
„Chciałam, aby ilustracje na etykietach były bardzo kobiece i nawiązywały do składników, z których ułożone są nuty zapachowe, jednak nie były bardzo dosłowne, nie wyglądały jak „odrysowane” z fotografii. Dlatego też są one nieco abstrakcyjne. Zależało mi, aby ilustracje miały wyrazisty styl i kreskę i stanowiły mocną plamą koloru. Sama, jako odbiorca kosmetyków, bardzo lubię kiedy opakowanie jest wartością dodaną do produktu i może być ozdobą mojego mieszkania. Myślę, że ilustracja na opakowaniu, która może być również swego rodzaju inspiracją, jest dużo ciekawsza niż zdjęcie, które tylko pokazuje składniki kosmetyku” – dodaje artystka.
Magdalena Pilaczyńska równie pozytywnie wspomina swoją pierwszą współpracę z branżą beauty: „Bardzo mnie cieszy, że ilustracje zostały zaakceptowane przez markę Kabos w zasadzie bez poprawek. Pracowaliśmy w trakcie ich powstawania nad paletą kolorystyczną, ale same elementy zostały dobrze przyjęte od samego początku. Mam nadzieję, że podobnie będzie z klientkami. Współpraca była niezwykle przyjemna i dostarczyła mi wiele satysfakcji. Wśród nut zapachowych znajdują się egzotyczne, orientalne kwiaty i owoce, co dla ilustratora jest bardzo ciekawym wyzwaniem”.
O marce Kabos
Kabos – polski producent profesjonalnych produktów do stylizacji i pielęgnacji paznokci obecny na rynku od ponad 10 lat. W ofercie marki znajdują się m.in. lakiery hybrydowe Gelike, lakiero-żele Infinii, tradycyjne lakiery do paznokci, żele, artykuły do zdobień i akcesoria niezbędne do wykonania manicure hybrydowego. Kabos to również kosmetyki do pielęgnacji: balsamy do ciała, maski algowe, peelingi czy relaksacyjne kule do kąpieli idealne do stworzenia małego SPA w domowym zaciszu. Dla marki Kabos jedną z najważniejszych kwestii jest bezpieczeństwo stosowania – linia lakierów hybrydowych Kabos Gelike to najmniej uczulające produkty tego typu na rynku. Kosmetyki dostępne są w sklepie internetowym www.kabos.pl oraz stacjonarnie w Poznaniu i Inowrocławiu.
„Sukcesy Magdaleny śledzimy od wielu lat, to niezwykle utalentowana reprezentantka polskiej szkoły designu. Jesteśmy zachwyceni efektami, jakie przyniosła jej współpraca z Kabos. Chcieliśmy odświeżyć linię balsamów i nadać im nowy charakter, a naszym klientkom dostarczyć estetyczną, oddającą koncepcję artystki linię produktów” – mówi Anna Theiss, szef marketingu Kabos.
Współpraca z marką Kabos opierała się na pełnym zaufaniu do umiejętności artystycznych ilustratorki oraz jej znajomości produktów. W pierwszej fazie projektu powstało opakowanie do balsamu z drobinkami Shimmering Silver. Kompozycja została entuzjastycznie przyjęta i rozszerzona do pełnej gamy, w ramach której wchodzi dwanaście owocowo – kwiatowych balsamów do dłoni i ciała, dwa balsamy ze srebrnymi i złotymi drobinkami oraz przeznaczony do regeneracji płytki paznokci olejek Nail Magic Oil.
Nie jest zaskoczeniem, że marki kosmetyczne zabiegają o współpracę z popularnymi twórcami licząc na efekt, z którego bije artystyczny kunszt oraz w nadziei, że sprowokuje to konsumentów do spojrzenia na ich produkty z nowej perspektywy. Kabos, polski producent z Łodzi, od ponad dekady oferuje kobietom profesjonalne produkty i akcesoria do stylizacji paznokci oraz kosmetyki do pielęgnacji dłoni i ciała. Dotychczas wszystkie opakowania były tworzone przez wewnętrzny dział graficzny firmy.
Tymczasem podjęto decyzję o współpracy z Magdaleną Pilaczyńską przy stworzeniu nowych opakowań linii balsamów do dłoni i ciała dla kobiet. Marka chce się kojarzyć z dobrym wzornictwem z Polski.
Magdalena Pilaczyńska jest zawodowo ilustratorką, graficzką i projektantką porcelany, do której przejawia szczególny sentyment. To założycielka marki Look At Me Plates, w ramach której tworzy naczynia w charakterystyczne dla jej stylu wzory. Wśród motywów zdobniczych znajdują się stylizowane serca, łezki, usta, postacie i zwierzęta. Przygotowane przez nią kolekcje były wielokrotnie nagradzane, m.in. tytułem Must Have na Łódź Design Festival, czy w ramach konkursu Dobry Wzór organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Jej prace pokazywano na najbardziej prestiżowych imprezach poświęconych sztuce użytkowej w kraju i za granicą, jako wzorowy przykład polskiego designu.
Balsamy Kabos to kosmetyki o lekkiej i jedwabistej konsystencji, które skutecznie dbają o nawilżenie skóry. W składzie każdego kosmetyku znajdują się proteiny z koziego mleka łagodzące podrażnienia, uelastyczniające i ujędrniające skórę, delikatnie natłuszczające i nawilżające masło shea i ekstrakt z miodu o naturalnych właściwościach antyseptycznych i przeciwzapalnych. Pielęgnują ciało i otulają je świeżym, kojącym zapachem kwiatów i owoców o niebanalnym połączeniu, jak: kardamon i wetiwer, pomarańcza i chilli, mandarynka i bergamotka, gruszka i mniszek, mleko i jaśmin, poziomka i karmel, czerwony grapefruit, plumeria i kukui, kwiat magnolii, drzewo sandałowe i kwiat wiśni, orchidea i paczuli, guarana i neroli. Kabos ma nadzieję, że dzięki swoim walorom zapachowym i artystycznym staną się piękną ozdobą i obowiązkową pozycją w codziennym rytuale pielęgnacyjnym.
Kreatywność artystów znajduje odbicie w obowiązujących modach i trendach, a finalne dzieło ma za zadanie upiększyć otoczenie paletą odcieni uczuć i emocji. Nowe buteleczki balsamów Kabos zaprojektowanych przez ilustratorkę tworzą spójną rodzinę produktów opartych na ilustracjach oraz delikatnych, pastelowych i kobiecych kolorach. Każda z nut zapachowych balsamów została autorsko opracowana i zamknięta w projekcie graficznym.
Wojciech Przybyła, prezes Kabos dodaje: „Strategiczne współprace w obszarze designu to nowoczesny sposób na budowanie wartości marki. Konsumenci doceniają produkty zaprojektowane w każdym calu – są one identyfikowane jako wyróżniające się, ciekawsze, spełniające więcej funkcji niż tylko bazowa. Nowe balsamy Kabos oferują więcej niż zdobienie i pielęgnację, stają się produktem estetyzującym codzienne pielęgnacyjne rytuały. Wpisuje się to w założenia marki kształtującej nowe wzory lifestylowe”.
„ Na co dzień pracuję z płaskimi formami, jak kolaż, wydzieranka, płaska plama graficzna. Przeniesienie moich ilustracji na kosmetyki Kabos to próba przyjrzenia się, jak sztuka działa w praktyce, zdobi, informuje i przynosi przyjemność wizualną ” – twierdzi artystka.