Ruszyła pierwsza w Polsce kampania menstruacyjna. Statystyki biją na alarm
"Tak Dla Podpasek" to pierwsza w Polsce kampania społeczna o menstruacji. Okazuje się, że ponad połowa nastolatek nie poszła do szkoły przynajmniej raz z powodu okresu, a co piątej zdarzyło się nie mieć odpowiednich środków higienicznych. Akcja ma celu znormalizować ten temat i wesprzeć młody kobiety.
"O naturalnych rzeczach powinno się mówić naturalnie" twierdzą internautki na temat kampanii, która zdobyła uznanie wielu osób.
Kampania menstruacyjna "Tak Dla Podpasek"
Jest to pierwsza w Polsce telewizyjna kampania społeczna o menstruacji, która ma na celu zwrócenie uwagi polityków i nakłonienie ich do przyjęcia ustawy o darmowym dostępie do środków higienicznych w każdej szkole. Okresowa Koalicja to aktywiście i eksperci, którzy pragną znormalizować temat miesiączki w naszym kraju.
Manifest ma na celu zwrócenie uwagi na brak dostępu do niezbędnych produktów higienicznych dla kobiet podczas miesiączki. Hasło przewodnie to "Krew nas zalewa", które symbolizuje frustrację i niezadowolenie z dalszego ignorowania tej kwestii.
Dlaczego ważna jest ta kampania menstruacyjna?
Na stronie Okresowej Koalicji zostały opublikowane statystyki na temat kobiet, które zmagają się z trudnościami podczas miesiączki. Z przekazanych danych dowiadujemy się, że aż "54% nastolatek w Polsce przynajmniej raz nie poszło do szkoły z powodu okresu" , czy że "jednej na pięć kobiet w Polsce zdarzyło się nie mieć pieniędzy na zakup odpowiednich środków menstruacyjnych".
– To pierwsza tak duża kampania społeczna, która opowiada o menstruacji. Liczymy na trwałą zmianę świadomości na temat okresu, ale naszym najważniejszym zadaniem jest wprowadzenie darmowych podpasek do wszystkich polskich szkół. Mamy ogromną determinację i jeden cel – zadbać o zdrowie i prawa kobiet wszystkich nastolatek w Polsce – powiedziała Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation i jedna z liderek Okresowej Koalicji.
Internauci komentują: "Może teraz dziewczynki odetchną z ulgą"
Kampanię menstruacyjną możemy zobaczyć nie tylko w telewizji, ale także na Facebooku, Instagramie, TikToku i You Tube. Pod filmikiem pojawia się mnóstwo komentarzy internautów, którzy twierdzą, że ustawa może pomóc wielu nastolatkom i kobietom w Polsce.
– O naturalnych rzeczach powinno się mówić naturalnie.
– Wspaniała informacja, może teraz dziewczynki odetchną z ulgą.
– Nic mnie bardziej nie dziwi, jak w XXI wieku, w europejskim kraju, kobietom i dziewczętom może zabraknąć podpasek! Tak, dla tej inicjatywy! Popieram całym sercem!
– Rewelacja! Powinniśmy przełamywać tabu. Natura nie powinna być wstydem! Bądźmy dumne,że jesteśmy kobietami. Dziękuję – czytamy w komentarzach.
Zobacz zdjęcia: