"Forbes" wycenił 100 gwiazd. Oto najnowszy ranking. Anna Lewandowska druga, Doda poza top10, a Margaret w ścisłej czołówce
Forbes stworzył czwartą odsłonę rankingu 100 najlepszych kobiecych marek osobistych. Które gwiazdy polskiego show-biznesu są najbardziej warte i na ile je wyceniono?
Jak powstał ranking "Forbes Women: 100 najcenniejszych kobiecych marek"?
Magazyn Forbes Women co roku publikuje ranking stu najcenniejszych kobiecych marek osobistych. Dziś przyszła pora na prezentację tegorocznej odsłony. Kto znalazł się w gronie najwyżej wycenionych gwiazd w Polsce?
O wyniku finansowym decydowały takie czynniki jak liczba publikacji w sieci czy popularność w mediach społecznościowych i ilość zrealizowanych kampanii reklamowych.
“Silna marka osobista otwiera biznesowe drzwi, ułatwia kontakty, buduje zaufanie. Czwarta odsłona autorskiego „Rankingu najcenniejszych kobiecych marek osobistych w Polsce” stworzonego przez „Forbes Women” i PSMM Monitoring & More potwierdza, że niezależnie od wykształcenia, branży, obszaru działań czy wieku – kobiety odnoszą ogromne sukcesy, stanowiąc dla wielu młodych osób inspirację i wzór do naśladowania” – czytamy na łamach pisma.
Poniżej lista – zaczynamy od końca.
Tylko u nas: Gwiazda hitu TVN o walce z rakiem. Usłyszała DRUZGOCĄCĄ diagnozę. "Ciężko opisać przerażenie"Forbes: Ranking najcenniejszych kobiecych marek 2023. Miejsca 50. – 100.
Kto znalazł się w drugiej pięćdziesiątce rankingu “Forbes: 100 najcenniejszych kobiecych marek”? Listę w tym roku zamyka Sylwia Bomba, której wartość wyceniono na 36 026 254 zł. Poniżej pozostałe, wybrane przez redakcję Świata gwiazd pozycje. Pełny ranking znajdziecie w najnowszym wydaniu magazynu “Forbes Women”.
100. Sylwia Bomba – 36 026 254 zł
99. Magdalena Boczarska – 36 043 494 zł
97. Ewa Farna – 36 280 117 zł
93. Magdalena Kajrowicz (Kajra) – 37 969 882 zł
90. Klaudia El Dursi – 38 021 152 zł
87. Monika Brodka – 39 139 185 zł
84. Wiktoria Gąsiewska – 41 939 434 zł
75. Marina – 46 793 691 zł
73. Natasza Urbańska – 48 477 819 zł
72. Maja Hyży – 49 131 904 zł
69. Dorota Wellman – 50 316 272 zł
67. Joanna Przetakiewicz – 51 957 430 zł
64. Anna Wendzikowska – 53 694 233 zł
57. Joanna Krupa – 57 984 839 zł
55. Barbara Kurdej-Szatan – 59 564 186 zł
53. Izabela Janachowska – 60 119 856 zł
50. Anna Dymna – 61 688 642 zł
Forbes: Ranking najcenniejszych kobiecych marek 2023. Miejsca 11. – 49.
W pierwszej pięćdziesiątce i tuż przed top10 według kryteriów rankingu “Forbes Women” znalazły się następujące gwiazdy:
49. Kinga Rusin – 62 077 028 zł
46. Paulina Krupińska – 64 039 951 zł
45. Kayah – 64 193 131 zł
44. Natalia Kukulska – 65 316 822 zł
43. Małgorzata Tomaszewska – 65 666 950 zł
42. Katarzyna Skrzynecka – 67 339 547 zł
40. Viki Gabor – 68 185 052 zł
38. Ewa Chodakowska – 71 695 226 zł
34. Maffashion – 76 873 668 zł
30. Dorota Szelągowska – 84 794 795 zł
28. Roksana Węgiel – 85 510 661 zł
24. Małgorzata Socha – 90 680 288 zł
23. Martyna Wojciechowska – 94 963 443 zł
21. Sara James – 105 160 720 zł
14. Julia Wieniawa – 133 894 385 zł
12. Doda – 143 680 724
11. Olga Tokarczuk – 151 584 185 zł
Forbes: Ranking najcenniejszych kobiecych marek 2023. Pierwsza 10.
Najcenniejsze kobiece marki osobiste według “Forbes Women” w 2023 roku tworzą następujące gwiazdy:
10. Edyta Górniak – 154 590 910 zł
9. Maryla Rodowicz – 165 707 957 zł
8. Małgorzata Rozenek – 199 004 357 zł
“Mocna marka osobista to wyraźny głos w istotnych sprawach społecznych. W trakcie realizacji swoich projektów i działań biznesowych, odkryłam, że to właśnie zaangażowanie charytatywne przynosi największą satysfakcję”. – powiedziała Małgorzata.
7. Sanah – 214 691 761 zł
6. Magda Gessler – 221 074 219 zł
5. Margaret – 228 955 444 zł
“Tak miło być w tym zestawieniu ponownie. Szczególnie w szczególnym dla mnie roku 10-lecia mojej kariery muzycznej. Ostatnie miesiące przyniosły mi wielką satysfakcję – spełniło się jedno z moich muzycznych marzeń – wydałam album MTV Unplugged, który stanowi dla mnie pewną klamrę zamykającą to 10-lecie i jest ważnym elementem budowania mojej marki osobistej jako artystki. Kobiety, dziewczyny – walczcie o swoje i spełniajcie marzenia” – wyznała Margaret na łamach “Forbes Women”.
4. Kasia Cichopek – 239 126 092 zł
“Silna marka osobista to dla mnie możliwość wyrażania siebie i wspierania kobiecości. Po 23 latach pracy wiem, ile wyzwań i porażek kryje się za słowem ”rozwój". To droga utkana z ryzyka i odwagi, którym towarzyszy wiele emocji. Siłę i równowagę znajduję również w zmienności, bo kobiecość to szacunek do siebie o różnych obliczach" – napisała Kasia w odniesieniu do zajętego, wysokiego miejsca.
3. Magda Linette – 271 034 050 zł
2. Anna Lewandowska – 277 654 415 zł
“Mój przekaz odzwierciedla wartości, w które wierzę, wrażliwość oraz to, jakim jestem człowiekiem. Poza tematyką zdrowego trybu życia czy działaniami związanymi z działalnością biznesową, publikuję także treści dotyczące naszej rodziny, które pokazują mnie w mojej codziennej roli, czyli mamy i żony. Chętnie angażuję się również w akcje charytatywne, wspieramy różnego rodzaju zbiórki, czasem wypowiadam się na tematy społeczne, bo uważam, że bycie osobą publiczną, to także zobowiązanie do tego, aby pomagać” – tak Anna Lewandowska podsumowała swój sukces.
1. Iga Świątek – 987 776 110 zł
Iga Świątek zostawiła pozostałe znane Polki daleko w tyle. Tak skomentowała swój sukces:
“Cieszę się, że moje skoncentrowanie na sporcie i poświęcanie wolnych chwil poza kortem na ważne dla mnie inicjatywy, takie jak pomaganie czy wyzwanie czytelnicze na moim Instagramie, procentuje w taki sposób. Dla mnie to rosnący wpływ, który jest przywilejem i odpowiedzialnością”.
Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko pogratulować nie tylko Idze, ale każdej gwieździe, która znalazła się w setce najwyżej wycenionych kobiecych marek osobistych 2023 roku.