Wyszukaj w serwisie
newsy tylko u nas foto telewizja kobieta quizy
Swiatgwiazd.pl > Newsy > "Całowanie czarnych świętych i palenie krzyży". Madonna naprawdę chciała umieścić to... w reklamie. "Odmówiłam zmiany scen"
Paweł Sekmistrz
Paweł Sekmistrz 13.09.2023 15:02

"Całowanie czarnych świętych i palenie krzyży". Madonna naprawdę chciała umieścić to... w reklamie. "Odmówiłam zmiany scen"

Madonna chciała umieścić w reklamie kontrowersyjne elementy, fot. AKPA; kadry z teledysku Madonny "Like a Prayer" - YouTube/Madonna
Madonna chciała umieścić w reklamie kontrowersyjne elementy, fot. AKPA; kadry z teledysku Madonny "Like a Prayer" - YouTube/Madonna

Madonna zapisała się w historii jako jedna z najbardziej kontrowersyjnych artystek muzyki pop. I choć dzisiaj wiele z wywołanych przez nią skandali wydaje się być bezpodstawnych, gwiazda wciąż budzi emocje. W ostatnim czasie piosenkarka wspominała pracę nad reklamą Pepsi, która ostatecznie została wycofana.

Madonna kontrowersyjna jak nigdy

Madonna wyrosła na przestrzeni lat na jedną z największych artystek muzyki pop, nie tylko ze względu na świetnie skomponowane i wpadające w ucho przeboje, ale również swój bezkompromisowy styl bycia, który swego czasu był przyczyną licznych skandali.

Jeden z nich związany był z teledyskiem promującym album z 1989 r., “Like a prayer”. Do piosenki pod tym samym tytułem powstał klip, który budził szereg kontrowersji ze względu na ukazane w nim obrazy.

Madonna (1).png
Madonna, fot. AKPA
Madonna (3).png
Madonna, fot. AKPA
Madonna (2).png
Madonna, fot. AKPA
Wstrząsające wyznanie Pauliny Smaszcz. Znalazła się w niebezpieczeństwie? "Obyś zdechła. Ty i twoje pomioty"

Kontrowersyjny teledysk przyczyną konfliktu

Teledysk zrealizowany do piosenki “Like a prayer” uchodzi dziś za najbardziej kontrowersyjny w karierze wokalistki. Palące się krzyże i całowanie przez piosenkarkę postaci świętego o ciemnym kolorze skóry, uznane było przez niektóre środowiska za atak na chrześcijaństwo.

Klip potępiać miał również sam Jan Paweł II, który w związku z jego nagraniem sprzeciwiał się podobno jakimkolwiek występom gwiazdy we Włoszech. Co ciekawe, jeszcze zanim po raz pierwszy wyświetlono teledysk, piosenkę promowała reklama stworzona we współpracy artystki z Pepsi. “Skandaliczny" klip, który miał swoją premierę dzień później sprawił, że napoje zaczęły być bojkotowane. Firma je produkująca musiała podjąć radykalne kroki.

Madonna - Like a prayer (3).png
kadr z teledysku Madonny “Like a Prayer” - YouTube/Madonna
Madonna - Like a prayer (1).png
kadr z teledysku Madonny “Like a Prayer” - YouTube/Madonna
Madonna - Like a prayer (2).png
kadr z teledysku Madonny “Like a Prayer” - YouTube/Madonna

Pepsi wycofuje się rakiem z promowania Madonny

Pepsi podpisała kontrakt z Madonną opiewający na kwotę pięciu milionów dolarów. Korporacja wystraszona groźbami bojkotu napoju, a także restauracji go serwujących, jak KFC, czy Pizza Hut, poprosiła artystkę o wycięcie z klipu niektórych ujęć. “Odmówiłam zmiany scen” wspominała po 34 latach gwiazda. Firma zdecydowała się natomiast wycofać “kontrowersyjną” reklamę.

Dziś niewielu dopatruje się w teledysku “Like a prayer” obrazoburczych i antychrześcijańskich motywów. Badacze doceniają natomiast jego antyrasistowski wymiar i nawiązania do trudnej dla Amerykanów historii.

Madonna (4).png
Madonna, fot. AKPA
Madonna (5).png
Madonna, fot. AKPA
Madonna (6).png
Madonna, fot. AKPA
Madonna (7).png
Madonna, fot. AKPA
Madonna - Like a prayer (4).png
kadr z teledysku Madonny “Like a Prayer” - YouTube/Madonna